En weer terug naar huis! - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu En weer terug naar huis! - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu

En weer terug naar huis!

Door: Eugene en Lia

Blijf op de hoogte en volg Eugene

15 Juli 2023 | Noorwegen, Stavanger

Hallo allemaal,

en hier dan, zoals beloofd, ons laatste reisverslag vanuit Noorwegen.

Dag 25:

Vertrokken vanuit een regenachtig Bergen, met nog een bezoek aan een 800 jaar oude staafkerk, door naar Stavanger. Via hele veel tunnels, het lijken soms mollen die Noren, en weer ferrie’s komen later in de middag aan bij ons laatste hotel in Stavanger. Een aardige stad met giga cruise schepen en dus ook veel toeristen. De weersverwachting voor dag 26 zijn prima. Dus op tijd naar bed en fit weer op de volgende ochtend.

Dag 26:

Prachtig weer dus. Na een stevig ontbijt op pad naar een van onze hoofddoelen van deze reis: Preikestolen! Via lange tunnels onder de fjorden door, waren we om 10.25 bijna op de start locatie voor de stevige klim naar dit unieke rots plateau.

Helaas, vol! We kregen een kaart met de tekst: kom om 16.00 uur maar terug!!

Dus even de plannen aanpassen. Een mooie wandeling in de buurt met een uitzicht over het prachtige Lysefjord. Maar na ongeveer een 130 mtr klimmen hield het pad op! Dus weer naar beneden. Maar kijken of er toch plaats was nu, niet dus. Geluncht op een camperplaats en om 15.15 uur maar weer proberen, nu met meer succes. Om 15.30 uur de tocht aanvaard, een smal rotsen pad, dan weer omhoog, dan weer een beetje omlaag, met een stroom van toeristen voor ons en achter ons, waren we om 18.00 uur boven. Een beleving om nooit te vergeten. Zie de foto’s. Boven even wat gegeten uit de rugzak en genieten van het uitzicht op deze bijzondere plaats. Om half zeven weer terug naar beneden.

zeker voor Lia zwaar om zich staande te houden, maar uiteindelijk heelhuids beneden gekomen. Om half tien, nog niet donker hier, terug naar het hotel. Om 23.00 uur lagen uitgeput, maar voldaan, in bed.

Dag 27:

Een broodnodige en welverdiende relax dag. Beetje gestrompeld door Stavanger, oorzaak overspannen spieren! Maar nu, heerlijk op het terras bij hotel aan de haven, zitten na te genieten van onze super mooie reis door Zweden en Noorwegen.

Op dag 28, morgen dus, vertrekken we naar Kristiansand, om daar afscheid te nemen van deze mooie landen.

Op dag 29 komen we dan aan in Emden en rijden vandaar uit naar huis. Eind van de middag zijn we dus weer thuis!

allemaal bedankt voor jullie reacties en we spreken elkaar snel weer, live!