Dag 3, 4, 5 ,6 en 7 - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu Dag 3, 4, 5 ,6 en 7 - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Dag 3, 4, 5 ,6 en 7

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

25 Juni 2023 | Zweden, Jokkmokk

Na een succesvolle ontsnapping uit de cel in Sunne, overigens kostelijk gegeten en een gouden wijntje genoten, zijn we de volgende dag, dag 3, naar Falun gereden. Mooie tocht door het Zweedse landschap, met vooral veel bossen en dus heel veel bomen. Na aankomst een bezoek aan de kopermijn, enorm gat in de grond, en een rondwandeling in de stad. Dag 4: snel even de skischans geprobeerd, maar daar is het bij gebleven. Wellicht de volgende keer als er wat meer sneeuw ligt. Door naar Ostersund. Plaatsje aan een mooi meer en op zoek gegaan naar de runensteen uit 1050. Mooie wandeling door de stad. Na goed te hebben geslapen, op dag 5 door naar Vilhelmina. Onderweg nu veel bossen, bomen, meren en muggen. Na aankomst een wandeling langs het meer, met mooie bloemen stroken. Heerlijk gegeten op het zonneterras van het hotel. Geweldig uitzicht. Dag 6: nog 1 dag en nacht in Vilhelmina, mooie lange wandeltocht van bijna 19 km. Pfffffff. Lekker biertje op het zonneterras om even bij te komen.

Dag 7: Feest dag, voor ons althans. De Zweden zijn niet echt bezig met mijn verjaardag. So what. Na weer een lange mooie tocht met nu wat oponthoud van het plaatselijke wild. We hebben ze nog niet zien rennen, die dieren. Maar ze heten nou eenmaal zo. Je bent wel geneigd om rond te kijken of je de kerstman ergens ziet!

Het is wel heel bijzonder om je verjaardag op de poolcirkel mee te mogen maken. Na het certificaat van doorgang te hebben ontvangen nog een klein stukje naar Jokkmokk.

leuk hotel, weer met een mooi uitzicht op het meer. Het Sami museum bezocht en heerlijk gegeten met taart voor de jarige.

Morgen alles weer normaal, op weg naar de Noordkaap (nog 1000 km) eerst Kiruna.

tot het volgende bericht en dank voor jullie reacties.

Groetjes Lia en Eus

• 26 Juni 2023 - 18:48

Rian Bannenberg:

Jullie hebben het goed daar zo te lezen en te zien. Mooie en gezellige foto's. Wat is het toch een prachtig land.

En ook nog een wijntje durven bestellen, zo ..... dan is het wel echt feest als je in Scandinavië bent [e-1f609].

Goede reis verder en hopelijk goed zicht op de Noordkaap.