Aankomst Noordkaap - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu Aankomst Noordkaap - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Aankomst Noordkaap

Door: Eugene en Lia

Blijf op de hoogte en volg Eugene

29 Juni 2023 | Noorwegen, Honningsvåg

Dag 8:

Kiruna, een mijn stad, maar wij hadden er weinig mee. We zijn laat aangekomen en moesten zoeken naar de ingang van het splinternieuwe hotel in een splinternieuw stadsdeel. Dus een rustige avond. Ook niet erg zo nu en dan.

Dag 9:

Zweden verlaten en via Finland in Noorwegen aangekomen en naar de stad Kautokeino. Een mooi, leuk hotel. Een bezoek gebracht aan een heel apart gebouw, Juhls Silver galary (Slik…). Rondleiding door het bijzondere gebouw. Na hier uitgeshopt te zijn, hebben we de waterval Pikefossen bezocht. Ook hier waren we te gast bij heel veel muggen!!!

Dag 10:

‘s Morgens het Sami museum bezocht door naar Karasjok. Mooie plaats met prima hotel. Hier bevond zich het Sami parlement en ook een museum(Sami). We weten intussen best het een en ander over de Sami, nomadenvolk in noord Scandinavië.

Dag 11:

Op pad naar ons noordelijkste reisdoel: de Noordkaap. Na 3200 km rijden was het een beetje zuur om in de mist daar aan te komen. Maar niet getreurd, morgen een nieuwe kans. We slapen 2 nachten in het stadje Honningsvag. Prima hotel. Dat dan weer wel!

groetjes, Lia en Eus

• 30 Juni 2023 - 06:49

Robin Jonkergouw :

Mooie foto’s! Veel plezier nog!

• 30 Juni 2023 - 08:26

Roel :

Wat een gave foto’s en wat knus zo koken!

Geniet ervan!

• 30 Juni 2023 - 16:29

Bart:

Ziet er mooi uit. Veel plezier nog

• 30 Juni 2023 - 16:31

Kirsten:

Ziet er fantastisch uit! Mooie start van samen pensioen hebben!

• 30 Juni 2023 - 19:23

Arnie :

Geweldig om jullie verslag te lezen en de foto’s te zien. En wat een rust volgens mij komen jullie niet veel mensen tegen. Geniet van al het moois.

• 30 Juni 2023 - 20:56

Tom Eskens :

Ziet er goed uit. Veel plezier nog