Vanaf de Noordkaap de reis terug - Reisverslag uit Alta, Noorwegen van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu Vanaf de Noordkaap de reis terug - Reisverslag uit Alta, Noorwegen van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Vanaf de Noordkaap de reis terug

Door: Eugene en Lia

Blijf op de hoogte en volg Eugene

01 Juli 2023 | Noorwegen, Alta

Hallo allemaal, daar zijn we weer, zoals beloofd met mooiere plaatjes van de Noordkaap.

Weer dag 11:

na een mistig bezoek aan de globe op de Noordkaap zijn we toch wat teleurgesteld terug naar ons hotel gereden. In de loop van de avond klaarde het op! Dus een goede reden om dan ook de middernacht zon te gaan aanschouwen. Zeer de moeite waard om laat op te blijven.

Dag 12:

na een korte nacht werden we wakker bij een strak blauwe lucht, dus, nogmaals in de auto, op naar de Noordkaap. 3x is scheepsrecht, een prachtig uitzicht vanaf de Noordkaap. Van daaruit door naar Gjesvaer voor een mooie bergwandeling bij nog steeds stralend weer. Tocht van ruim 7 km. Pittige tocht voor onze knietjes en heupen. Dus was het daarna goed slapen bij de volle zon!

Dag 13:

Vanmorgen vertrokken voor de reis naar beneden. Naar Alta, aan een mooi fjord. Museum bezocht met een mooie wandeling, 5 km, langs de rots tekeningen. Morgen trekken we weer verder richting het zuiden.

tot het volgende bericht,

groetjes Lia en Eus

• 02 Juli 2023 - 08:27

Ger Jonkergouw:

Dat ziet er inderdaad heel anders uit dan bij dikke mist. Mooie en verre uitzichten. En met die maar niet onder de horizon verdwijnende zon. Apart hoor.

Nu op weg naar 'next stop en top' de Lofoten en dan langzaamaan (max. 80 km.) naar de boot naar 'down under' Nederland, zo lezen we uit het schema. En hopelijk zijn er aan de Noorse Westkust beduidend minder muggen?

Geniet van het landschap, het weer en elkaar.

• 02 Juli 2023 - 10:13

Martin:

Echt heel erg mooi!!

Geniet ervan. Groeten Martin

• 03 Juli 2023 - 22:30

Dirk:

Wat een mooie foto’s, dat moet een bijzondere ervaring zijn, de noordkaap en ook nog eens met strak blauwe lucht! Geniet!