Langzaam weer naar het zuiden - Reisverslag uit Svolvær, Noorwegen van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu Langzaam weer naar het zuiden - Reisverslag uit Svolvær, Noorwegen van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Langzaam weer naar het zuiden

Door: Eugene en Lia

Blijf op de hoogte en volg Eugene

06 Juli 2023 | Noorwegen, Svolvær

Hallo allemaal, daar zijn we weer met ons journaal.

Nog steeds genieten we van deze bijzondere reis.

Dag 14:

de weg van Alta naar Tromso bracht meerdere fjorden en 2 ferry’s. Na aankomst een wandeling door de stad. Een hoge brug en de artic cathederal wat oude houten huizen. Het is meer een wintersport plaats maar voor 1 nachtje niet verkeerd

Dag 15:

Op pad naar Narvik. Wederom een mooie route met mooi weer. Bij aankomst eerst met de kabelbaan/gondel naar boven. Prachtig uitzicht over het fjord, de stad en de bergen, zeker bij helder weer. ‘s avonds nog een wandeling door de stad. Ook hier nog steeds de middernacht zon, die pal op onze hotelkamer scheen. Erg warm dus! Maar beter dan heel koud.

Dag 16:

van Narvik uit naar Svolvaer op de Lofoten.

Super mooi. Een eilandengroep voor de Noorse kust. Na het inchecken weer naar buiten, het stadje in. Het is klein haven stadje waar de schepen van de fjorden cruises aanleggen.

Ook staan er paar joekels van hotels wat wel afbreuk doet aan de sfeer. Veel toeristen. Waaronder wij dus[e-1f60a].

Mooie hotelkamer, dat dan weer wel.

Dag 17:

Na een nacht lekker slapen was de zon weg, de middernacht zon en de overdag zon!

Inplaats daarvoor dikke wolken en een miezerige regen. Dus met de auto een klein weggetje in om een soort kloof te zoeken, maar helaas.

Dus werd het een echte rust dag. Eind van de middag was het weer droog, maar geen zon te zien!

Het eten is hier top, en ook zonder een poepduur glas wijn laten wij het ons smaken.

Dag 18:

Droog, maar nog wel bewolkt. De voorspelling voor de middag is beter! We hebben een Fjorden zee Safari geboekt in een grote rubberboot(zodiac). We moesten een soort ruimte pak aan, met zwemvest en skibril. Lia en ik zaten voor in, wij waren de wind vangers. Prachtige tocht over het water met een stop bij een eiland met een groep zeearenden, geweldig, en door naar de kloof, Trollfjord, toch gevonden dus. Geweldig. wat een beleving. Ook klaarde het op!! De boot ging op een paar momenten met 52 knopen, ongeveer 90 km/u, over het water. Dan heb je die skibril echt wel nodig!

Omdat het weer een stuk beter is geworden ook nog lekker gewandeld naar een eiland in de haven. Met o.a. de droog rekken voor de stokvis!

Daar zit wel een luchtje aan!!

Morgen vroeg op om naar de Ferry te rijden die ons naar Bodo brengt.

dat was het weer. Tot over een paar dagen weer.

groetjes Lia en Eus

• 07 Juli 2023 - 07:26

Louis En Hennie :

Goedemorgen,

wat een prachtige foto’s!!

een mooie reis met veel afwisseling, en wat staat dat pak jullie mooi[e-1f929]

echt een ANWB stelletje !

wij kijken uit naar het volgende verslag[e-270d]️

Hier is het weer[e-1f32a]️ rustig, en vandaag en morgen wordt het erg warm.[e-1f31d]