Midden Noorwegen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu Midden Noorwegen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Midden Noorwegen

Door: Eugene en Lia

Blijf op de hoogte en volg Eugene

12 Juli 2023 | Noorwegen, Bergen

Hoi Allemaal,

en weer een vervolg. Wees gerust, we naderen de eindbestemming van onze reis, thuis!

Dag 19:

Van Svolvaer naar Bodo.

Een vroege start om de oversteek met de boot te maken. De laatste 100 km op de Lofoten waren gehuld in een dikke mist tot vlak voor de haven.

Een overtocht van 3,5 uur naar Bodo. Daar hebben we een pittige wandeling gemaakt. Prachtig weer en mooie uitzichten. Zie foto’s.

Dag 20:

En weer verder, naar Mosjoen. Met de neus in de boter gevallen. Een feestweek in het stadje. Na een wandeling in het stadje naar het buitenpodium met een optreden van de folk/rock band “The Drunken Sailors”. Goeie band! Goed geluid ook. Ook op het grasveld heel wat drunken Mosjoeners. En het kost een vermogen om hier dronken te worden!! Na een kort nachtje en ‘s morgens een goed ontbijt weer verder naar het zuiden.

Dag 21:

Vanuit Mosjoen weer de poolcirkel over.

Mooie rit door een prachtig landschap. Hele mooie wegen ook! Nu naar Inderoy, een schiereiland. Het hotel hier ligt aan het water.

Na een lekkere kust wandeling heerlijk gegeten in het hotel. En het was weer top!

Dag 22:

van Inderoy naar Kristiansund. Mooie rit weer en

weer twee ferry’s om daar te komen. Ja ja, we varen wat af! “The sober sailors”! Bij aankomst was het gedaan met de zon. Ook de middernachtzon. Verstop achter de regenwolken. Een flinke plensbui. Verder dan een Mall zijn we niet gekomen!

Dag 23:

Na het ontbijt weer verder. Over de Atlantic Highway. Mooi staaltje van wegen en bruggen bouw, van eilandje naar eilandje. 25 km op de rand van de Atlantische oceaan. Gelukkig droog dus ook lekker rond kunnen lopen.

Vandaar naar Skei met ferry’s en tunnels. Omhoog de bergen in. Mooi hotel met uitzicht op een bergmeer. En wat sneeuw.

Dag 24:

op naar de sneeuw route, op 1300 meter. Eerst een paar tunnels en een Ferry, een stijle pas op.

Een prachtige waterval. Verder droog! Door naar boven om tussen sneeuw velden door te rijden met prachtige vergezichten.

Echt genieten, ook hier weer.

Via Aurdal naar Fram, vanwaar de beroemde Fram expres vertrekt. Helaas te weinig tijd voor een ritje want Bergen wachtte op ons.

Onderweg nog een paar mooie kloven en ook weer tunnels. We hadden de hoop nog even zonder regen in Bergen rond te kunnen wandelen, en ja, gelukt! Alleen tijdens de mosselen even een bui. Dus het kan in Bergen!!

Morgen naar Stavanger. We naderen het einde van deze geweldige tour. Maar we komen nog een keer terug bij jullie.

Tot dan weer.

Groetjes Lia en Eus.

• 14 Juli 2023 - 17:26

Arnie:

Wat een mooie reis. Prachtige foto’s en veel indrukken. Geniet nog van jullie laatste week. Groetjes Arnie.