Perito moreno ( vervolg op El Calafate ) - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu Perito moreno ( vervolg op El Calafate ) - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Eugene Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Perito moreno ( vervolg op El Calafate )

Door: Lia en Eus

Blijf op de hoogte en volg Eugene

22 Februari 2017 | Argentinië, El Calafate

Dit is het 2e deel dat hoort bij het vorige verslag, El Calafate, dataoor onbekende reden niet geplaatst was.
' s Avonds gezellig gegeten met het stel dat we in het park hebben leren kennen. De volgende ochtend droog, nog wat grijs, maar een goed vooruitzicht voor dé ijs trekking. Dus rustig op weg naar de Perito Moreno. Daar aangekomen zagen we de zon steeds meer door de wolken heen komen. Uiteindelijk met een bootje voor de gletsjer wand langs naar de overkant. Daar wachtte een gids op ons. Stukje lopen naar de ijs rand, spikes onder gebonden en aan de wandel. Een prachtige tocht in een wit/blauwe wereld. Puur genieten dus. Op het eind van de tocht werd ons nog een glas whisky met gletsjer ijs aangeboden. En dat smaakte prima.
Nadat we terug waren in het haventje snel naar de andere kant gereden om te luisteren en te kijken naar het krakende ijs en de vallende stukken. Geweldig. Eenmaal terug in El Calafate lekker hapje gegeten in een klein pioniers hutje/restaurantje. Daarna uitgeput naar bed.
Vanmorgen rustig de tassen weer ingepakt en naar het vliegveld gereden. En hier zitten we te wachten op de vlucht. De laatste etappe voordat we weer richting Amsterdam vliegen. Groetjes Lia en Eus

• 22 Februari 2017 - 15:08

Hilde:

Wat een reis, wat een avontuur. Een reis boordevol memories
    Ik wens jullie een veilige vlucht toe en lees graag de volgende
    vakantie verhalen.

• 23 Februari 2017 - 15:00

Moeder:

Prachtig die gletsjers.
    Jullie hebben wel een heel mooi en uitzonderlijke vakantie.
    Geniet er nog maar van en voor straks een goede terugreis